Agenţiile de turism din Româ­nia au ajuns la datorii de peste 2,3 miliarde lei

Agenţiile de turism din Româ­nia au ajuns la datorii cumulate de peste 2,3 miliarde lei în 2024, potrivit datelor analizate de ZF de pe platfor­ma SMARTreports powered by BRIDGE-to-INFORMATION. Da­toriile au crescut an de an şi aproape s-au dublat în ultimii trei ani, când nivelul acestora era de 1,2 miliarde lei.

Operatorii din această piaţă nu au avut doar o creştere a datoriilor, ci şi a cifrei de afaceri, care a avut o creşte­re de aproape peste două ori în peri­oa­da 2021-2024. Totuşi, busi­nessul agenţii­lor de turism, în mod real, nu a crescut atât de mult. Una dintre expli­caţiile creşterii atât de mari a cifrei de afaceri ţine şi de modul în care rapor­tează agenţiile de turism.

Agenţiile de turism pot depune bilanţurile la Ministerul de Finanţe în două moduri, fie volumul total de vânzări, fie comisionul încasat din pachetele vândute. Dacă în urmă cu câţiva ani agenţiile obişnuiau să rapor­teze doar comisionul încasat, în ultimii ani tot mai mulţi operatori au optat pentru raportarea totală a volumului de vânzări.

datorii agenții de turism