Aproape 45% dintre români obişnuiesc să planifice vacanţele pe cont propriu, rezervând direct transport şi cazare, în timp ce 28% apelează exclusiv la platforme online pentru planificarea vacanţelor, mai ales tinerii sub 35 ani (35%), arată o cercetare de piaţă a Reveal Marketing Research. Bugetul disponibil (72%), destinaţia şi durata vacanţei (51%) şi nivelul de confort dorit (44%) sunt principalii factori care influenţează alegerea modului de organizare a unei vacanţe.
Principalii factori care influenţează alegerea modului de organizare a unei vacanţe sunt bugetul disponibil (72%), destinaţia şi durata vacanţei (51%) şi nivelul de confort dorit (44%).
44% dintre români obişnuiesc să planifice vacanţele pe cont propriu, rezervând direct transport şi cazare, în timp ce 28% apelează exclusiv la platforme online pentru planificarea vacanţelor, mai ales tinerii sub 35 ani (35%).
28% dintre români includ serviciile unei agenţii de turism în planificarea vacanţei, însă doar aproximativ jumătate dintre aceştia (13%) aleg să îşi planifice călătoria exclusiv prin intermediul agenţiei.
Principalele avantaje ale vacanţelor organizate prin agenţii de turism sunt planificarea mai uşoară (62%), siguranţa transportului şi a cazării (57%) şi asistenţă în caz de probleme (38%).
Principalele dezavantaje ale vacanţelor organizate prin agenţii de turism sunt costurile mai ridicate (58%), itinerariile fixe care reduc flexibilitatea (48%) şi oferta restrânsă la anumiţi furnizori (41%).