Turismul din Bulgaria se reprofilează de la sejururile tradiționalele la hotel la oferte axate pe experiențe, cu o creștere a cererii pentru servicii dinamice, a afirmat Anna Bozhkova, director general la Arte Spa & Park Hotel și Kashmir Wellness & Spa Hotel.
Vorbind la Bloomberg TV Bulgaria, Bozhkova a explicat că turiștii bulgari caută acum mai mult decât o cameră bine mobilată. Ei vor o experiență completă, ceea ce a dus la o modificare rapidă a pieței turismului de lux. De exemplu, acum hotelurile oferă mai multe facilități, cum ar fi animatoare și zone suplimentare de joacă pentru copii, spații extinse pentru familii, comparativ cu ofertele de acum cinci ani.
Bozhkova a explicat că această cerere pentru continua inovare a sectorului serviciilor reflectă schimbarea rapidă a mentalității consumatorului. Ea a avertizat că piața pentru hotelurile spa de patru și cinci stele din Bulgaria ar putea deveni suprasaturată, urmând să reziste doar cele mai bune. Bulgarii vor să exploreze în mod regulat noi destinații, iar accesul la Schengen oferă o mai mare libertate de călătorie, astfel încât hotelurile țării se confruntă cu o concurență mai mare, a subliniat Bozhkova. Ea a apreciat că această tendință influențează modul în care bulgarii își planifică călătoriile în scop turistic, sporind interesul pentru sejururi în timpul vacanțelor școlare.
În privința turismului spa, Bozhkova susține că există o creștere a eforturilor de diversificare, fiind lansate oferte nu doar pentru weekend ci și în cursul săptămânii, precum și servicii suplimentare, ceea ce necesită sprijin din partea autorităților locale și centrale. Referindu-se la redresarea sectorului hotelier din Bulgaria post-pandemie, ea a atras atenția asupra succesului turismului în timpul verii și în timpul iernii, cu o majorare a influxului de turiști din România.